دانستنی های قبل از خرید سیم بکسل

 

بطور کلی 90 درصد از سیم بکسلهای موجود در بازار وارداتی و تولید شده کشور چین می باشند و الباقی به ترتیب ساخت کشور کره، اوکراین، آلمان و ایران هستند.

مغازه داران و شرکتهای فعال در زمینه سیم بکسل که عمدتاً در خیابان قزوین و عده محدودی در خیابان امام خمینی تهران مستقرند، گاهاً سیم بکسل را با عنوان ساخت کشورهایی مانند اسپانیا ، ترکیه، سوئیس ویا انگلیس میفروشند که همه آنها غالباً ساخت کشور چین هستند. این افراد سود جو با جعل مدارک و مستندات سعی در فریب دادن مشتریان و بالا بردن سود خود دارند. یقین داشته باشید که سیم بکسل ساخت کشورهای فوق در ایران وجود ندارد. به عنوان مثال :

سیم بکسلهای اوکراینی و ایرانی (تحت عنوان ملایر) موجود در بازار عمدتاً مورد استفاده در بخش حفاری هستند البته باید در نظر داشته باشید که بیشز از یک دهه است که واردات سیم بکسل از کشور اوکراین متوقف گشته و سیم بکسلهایی که با عنوان اوکراینی در بازار به فروش میرسند به دلیل اینکه از قدیم در انبارها مانده اند مدت زیادی تحت تاثیر گرما، سرما، رطوبت و نور آفتاب قرار گرفته و کیفیت خود را از دست داده اند که به همین دلیل بهتر است خریداری نشوند.

در مورد سیم بکسل آلمانی لازم به ذکر است که این سیم بکسل فقط با دو برند GUSTAVWOLF و PFEIFER  در ایران موجود است که هر دو این برندها (علی الخصوص GUSTAVWOLF) فقط سیم بکسلهای مورد استفاده در صنعت آسانسور را تولید میکنند. این بدین معنی است که اگر شما سیم بکسلی با بافت یا ساختاری که در آسانسور استفاده نمیشود با برند گوستاولف و یا ساخت آلمان خریداری کردید بدون شک تقلبی و چینی میباشد.

برند گوستاولف به دلیل ارزان تر تمام شدن قیمت نهایی محصولات خود اقدام به احداث یک کارخانه در کشور چین کرده است که عمده سیم بکسلهای موجود در ایران نیز از طریق این کارخانه وارد کشور میشوند.  با توجه به تفاوت قیمت بسیار بالای نمونه چینی نسبت به آلمانی تعدادی افراد سودجو نمونه های چینی این برند را با عنوان آلمانی به فروش میرسانند که به هیچ عنوان کیفیت نمونه آلمانی را ندارد و تشخیص چینی بودن آن هم کار آسانی نیست (نحوه تشخیص سیم بکسل آلمانی گوستاولف از نمونه چینی) چرا که این افراد سودجو با استفاده از سرتیفیکیت اصلی مربوط به سیم بکسل آلمانی و قرار دادن اطلاعات آن روی قرقره سیم بکسل چینی، به راحتی شما را فریب میدهند و یک سیم بکسل چینی به همراه یک سرتیفیکیت آلمانی را به جای سیم بکسل اصلی به شما غالب میکنند که تمام اطلاعات آنها با هم منطبق است!

برخی از فروشندگان سیم بکسل ادعا میکنند که نماینده انحصاری برند GUSTAVWOLF هستند در صورتی که برند GUSTAVWOLF آلمان و همینطور سایر برندهای معروف دیگر هیچ نمایندگی انحصاری ای در کشور ایران ندارند. شرکت GUSTAVWOLF این امتیاز را برای خریداران خود قائل میشود که اگر خریدی از این شرکت انجام دهند نام آنها را به عنوان یک نماینده در سایت خود ثبت کند که این به معنای نماینده انحصاری بودن نیست. شرکت بهران لیفت هم یکی از همین شرکتهاست که در وبسایت گوستاولف به عنوان نماینده معرفی شده ولی نماینده انحصاری گوستاولف آلمان نمی باشد.

برخلاف سایر برندها سیم بکسل KISSWIRE کره ای تنها برندی ست که شما به راحتی میتوانید به آن اطمینان کنید. این برند ساخت کشور کره بوده و به عنوان تنها برند دارای نمایندگی انحصاری در ایران به فروش میرسد که  به جز آن هیچ برند و شرکت تولید کننده از هیچ کجای دنیا در ایران نمایندگی انحصاری ندارد.