نحوه ی کولیس زدن و اندازه گیری سیم بکسل

قطر واقعی سیم بکسل به یک دایره محدود است که تمام رشته ها را پوشش می دهد. این بزرگترین اندازه گیری مقطعی است که در اینجا نشان داده شده است.  شما باید اندازه گیری را با کولیس با دقت انجام دهید.

بررسی قطر سیم بکسل قبل از نصب آن بسیار مهم و حائز اهمیت است.بنابراین میتوان از انطباق قطر سیم بکسل با مشخصات لازم برای ماشین یا دستگاه مورد نظر اطمینان حاصل نمود.اگر قطر طناب فولادی…. (ادامه مطلب)

بازرسی و نگهداری سیم بکسل یا طناب فولادی در برابر عوامل محیطی

پس از تحویل گرفتن سیم بکسل مهمترین و بهترین زمان برای نگهداری و مراقبت از سیم بکسل همان ابتدای کار است. به روی پلاک قرقره توجه کنید و نوشته ها و مشخصات آن را بررسی کنید و بهترین مکان را به عنوان انبار برای قرقره ها اختصاص دهید. اگر سیم بکسل مدت زمان زیادی مورد استفاده قرار نمی گیرد پس لازم است در برابر عوامل محیطی مختلف مورد مراقبت قرارگیرد… (ادامه مطلب)

طریقه باز کردن سیم بکسل از روی کلاف

سیم بکسل ها با طول معین به صورت کلاف یا روی قرقره ارائه میشوند. در هنگام باز کردن سیم بکسل از بسته بندی آن ،باید با دقت بالایی انجام شود زیرا بروز اشتباه در باز کردن سیم بکسل میتواند به آن خسارت بزند. حلقه کردن سیم موقع باز کردن از قرقره یا کشیدن سیم بکسل از کلافی که در روی زمین قرار دارد غلط است. کشیدن حلقه در بهترین شرایط موجب … (ادامه مطلب)

انواع مغزی سیم بکسل

مغزی سیم بکسل بخش مرکزی سیم بکسل است که رشته ها بدور آن تابیده می شوند. نقش مغزی نگهداری رشته های سیم بکسل در کنار هم می باشد. بنابراین باید قطر آن به اندازه کافی بزرگ باشد تا در هنگامیکه طناب زیر بار است مانع تماس بین رشته ها و جلوگیری از سابیدگی رشته ها روی هم باشد.

دو نوع مغزی برای طناب فولادی وجود دارد … (ادامه مطلب)

روغن کاری سیم بکسل

به منظور حفاظت از سیم بکسل در برابر خوردگی ناشی از اصطکاک و زنگ زدگی و کاهش نیروی اصطکاک بین مفتول ها و رشته ها در حین پروسه تولید ، روغنکاری شده و همچنین مغزی طناب فولادی بعلت اهمیت نقش آن از روغن اشباع می شود . نوع روغنکاری بنابر جنس مفتول، کاربرد سیم بکسل و شرائط اقلیمی محل مورد استفاده سیم بکسل متفاوت خواهد بود و … (ادامه مطلب)

نحوه تشخیص سیم بکسل آلمانی گوستاوولف از نمونه چینی

ساده ترین راه تشخیص سیم بکسل آلمانی از سیم بکسل چینی این است که سیم بکسل های آلمانی گوستاوولف عمدتاً دارای مارک لاین سبز رنگ بوده و مانند سیم بکسلهای چینی دارای گریس زیاد نیست.

مدتی است که خریداران سیم بکسل آسانسوری از اصطلاحاتی به نام طلایی و یا سیم بکسل نواردار استفاده میکنند که این خود نشان دهنده چینی بودن این نوع سیم هاست…. (ادامه مطلب)