پرده سیم بکسلی (نرده کابلی)

 

گروه صنعتی سیم بکسل آنلاین با گردآوری کادری مجرب در زمینه ی ساخت پروژه های دکوری مانند ساخت پرده های سیم بکسلی و ساخت انواع نرده های تزئینی سیم بکسلی آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

سیم بکسل ها با ساختار و اندازه های مختلف می توانند در زمینه ی ساخت انواع پرده و نرده های سیم بکسلی مورد استفاده قرار بگیرند معمولا از این سیم بکسل ها به صورت نرده در قسمت هایی از راه پله استفاده می شود که نیاز به امنیت بالاتری داشته و حالت پرتگاه دارند به این صورت که نرده های سیم بکسل به صورت پرده های سیم بکسل در کنار هم به صورت عمودی، افقی یا زاویه دار و به صورت منظم و غیر منظم و در کنار همدیگر قرار داده می شود.

در راه پله ها قسمت هایی وجود دارند که به دلیل داشتن حالت پرتگاه و امنیت پایین ، نیاز به نصب نرده استیل حصاری و یا نرده آلومینیومی حصاری دارند. نرده های حصاری به دلیل نزدیک بودن ردیف های لوله و یا پروفیل به هم در حالت عمودی ، بهترین حالت امنیت را برای قسمت های پرتگاه راه پله ایجاد می کنند

علت نام گذاری پرده سیم بکسلی و یا پرده کابلی به این اسم ، پوشش دادن سرتاسری یه قسمت از محیط اجرایی است. رده سیم بکسلی و یا پرده کابلی را می توان یکی از مدل های نرده های حصاری یا نرده های عمودی نیز دانست.

 پرده های سیم بکسلی در هر ارتفاع و شکلی قابل اجرا می باشند. به طوری که در محیط های ذکر شده ی فوق ، از سطح زمین تا سقف را می پوشانند و امنیت بالایی را به وجود می آورند. اغلب به دلیل ارتفاع زیاد در پرده های سیم بکسلی باید از سیم بکسل های ضخیم تر و با کیفیت تری استفاده کرد و در صورت استفاده از پروفیل در پایین و بالای پرده سیم بکسلی ، حتما باید پروفیل کار شده از مقاومت بالایی برخوردار باشد.در این نوع از پرده های سیم بکسلی نیز ، مهارکش سیم بکسل ها نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند و باید به کیفیت آن ها و طریقه ی نصب درستشان ، توجه کافی نمود تا یک پرده سیم بکسلی مقاوم و زیبا داشته باشیم. از پرده ی سیم بکسلی می توان به عنوان یک محصول دکوراتیو نیز یاد کرد ، چرا که علی رغم تامین امنیت در برابر پرت شدن ، در محیط اجرا شده ، زیبایی و جلوه ی خاصی را به وجود می آورد. قیمت پرده سیم بکسلی به متراژ و ضخامت و همچنین جنس سیم بکسل ها ، اتصالات مصرفی ، لوله و یا پروفیل استفاده شده و موارد دیگر بستگی دارد. قیمت پرده سیم بکسلی بر حسب متر مربع تعیین می شود.

 

نرده سیم بکسلی

 

امروزه به دلیل سادگی اجرا و نوآوری در استفاده از سیم بکسل و همچنین متناسب بودن با متدهای روز طراحی داخلی و خارجی نرده کابلی یا نرده های سیم بکسلی که یکی از محکم ترین ، مقاوم ترین و مدرن ترین و شیک ترین مدل های نرده در راه پله ها هست بسیار مورد استفاده و مورد توجه قرار می گیرند.

نرده های سیم بکسل با سادگی و زیبایی هرچه تمام تر در طراحی داخلی و خارجی منازل مسکونی، تجاری، اداری و سایر با طرح ها و اشکال و پیکربندی های متفاوت مورد توجه بسیاری از مجریان گرامی قرار گرفته است. نرده سیم بکسلی به صورت یک سری پایه های نگهدانده به شکل لوله یا شفت یا پروفیل از جنس استیل ، آلومینیوم ، آهن یا چوب اجرا می شوند که مابین آنها سیم بکسل با جنس و متریال مختلف از جمله سیم بکسل استیل، سیم بکسل گالوانیزه به صوت عمودی، افقی و یا اشکال منظم و غیر منظم قرار می گیرد.

سیم بکسل یا طناب فولادی از الیاف با جنس فولاد که به صورت مارپیچ در حول محور یک هسته ی مشخص که از جنس کنف یا فولاد است ساخته می شود که انعطاف و خمش این سیم بکسل ها به هسته مفتولی مرکزی آن بستگی دارد. همانطور که می دانید سیم بکسل در انواع مختلف با ضخامت مختلف دارای کاربرد فراوانی است که یکی از این کاربردها استفاده ی بسیار زیبای آن در دکور نرده و پرده های زیبا و تزئینی دفاتر و سایر مراکز می باشد. برای اجرا و پیاده سازی نرده های سیم بکسلی که نیاز به انعطاف پذیری بالاتری هست می بایست از سیم بکسل با ضخامت کمتر استفاده گردد، انتخاب نوع و سایز سیم بکسل (استرند)  سیم بکسل بستگی به نوع طراحی پروژه، داخلی و خارجی بودن محل نصب، ارتفاع کار و سایر جزئیات پروژه دارد. سیم بکسل یا طناب فولادی با متریال جنس و ضخامت های متفاوتی در بازار عرضه می گردد که کاربردهای متنوعی دارند. یکی از کاربردهای آن در صنعت ساختمان سازی و دنیای دکوراسیون و اجرای نرده های سیم بکسلی راه پله ها، پرده های سیم بکسلی مکان های مدرن و دفاتر کار، ساخت اشکال مختلف با سیم بکسل، پارتیشن های سیم بکسلی و غیره می باشند. یکی دیگر از پرکاربردترین  نوع  سیم بکسل راه پله که می توان از آن در راه پله ها، بالکنها،تراسها وغیره استفاده کرد، نرده های با سیم بکسل استیل می باشد. نرده ی سیم بکسلی استیل می تواند به صورت نرده سیم بکسلی با سیم بکسل از جنس استیل و هم از جنس گالوانیزه ساخته و مورد اجرا قرار گیرد. آلیاژ و جنس استیل استفاده شده در نرده سیم بکسل استیل چه در جنس پایه ها و چه در جنس سیم بکسل ، اغلب از نوع استیل 304 و استیل 316 می باشد دلیل آن هم مقاومت بالای نرده کابلی با استیل 304 در برابر زنگ زدگی ، فرسایش ، تغییر رنگ و تیره شدن و… است که باعث می شود نرده سیم بکسلی راه پله از مقاومت و استحکام بالایی بر خوردار بوده و بسیار براق و زیبا باشند. یکی از مهم ترین مسئله در نصب نرده کابلی و یا نرده سیم بکسلی ، بست نگهدارنده سیم بکسل ) مهارکش ) و متصل کننده سیم بکسل به لوله ، پروفیل و یا دیوار است.

معمولا اجرای نرده سیم بکسلی در تراس و بالکن ویلا ها ، ساختمان های لوکس اداری ، تجاری و مسکونی و سیستم پله های خارجی و داخلی بدلیل طول عمر و حفظ زیبایی در مدت بالا مرسوم شده است. نحوه ی محاسبه قیمت نرده کابلی به ارتفاع تمام شده کار ، تعداد خطوط اجرایی سیم بکسل ، نوع جنس و کیفیت متریال و آلیاژ سیم بکسل و پایه ها بستگی دارد.